Vandread
Boy Meets Girl
Hibiki secretly enters a new battleship to steal a Vanguard, but his plan falls apart when the vessel launches with him aboard. Things get even more complicated when a band of female pirates attacks!
First Stage: And... I've Lost My Way
The female pirates are deciding the fate of Hibiki and two other captive men when a mysterious enemy unleashes a sneak attack. They'll have to find a way to work together if they are to survive.
Hibiki's earning a reputation as a worthy warrior, but his inability to work well with others is causing problems. He's reassigned to the supply depot, where Gascogne gives him a lesson in the art of teamwork.
Aboard the re-christened Nirvana, Hibiki's growing more and more annoyed with Dita. Later, a team of Vanguards is dispatched to the surface of a barren planet, where the enemy's intentions are revealed.
Meia sustains serious injuries in battle. As her friends attempt to save her life, her mind drifts to scenes from her difficult past. Meanwhile, it's up to Hibiki to lead the team to safety.