Walter's Intro
Erik's impatience and sharp tongue earn him his first injunction from the seniors council and a firm enemy in a senior student. But he has the solace of a budding romance when Marja invites him to a dance.
As Erik begins the Duel, a flashback reveals how he gained his bleak knowledge and his desire for change from his violent past in Stockholm. But Erik's reactions under pressure shock everyone.