What the Farmer Doesn’t Know
Rob starts his experiment with the Groeneveld family. Today, Rob has invited Lebanese chef Michel. On the menu is a vegetarian dish: falafel with baba ganoush. That will be an adjustment for the meat lovers.
On day two, Rob takes a tour of the Groeneveld family's stables. After experiencing their culinary initiation with Lebanese cuisine yesterday, today's menu features a spicy African surprise.
Today, new guests are arriving at the B&B. Rob assists Jacqueline with the preparations and meanwhile asks about her favorite food. This evening, there is meat on the menu, but when the family sees a pig's intestine as an appetizer, they're not exactly thrilled.
Rob meets guests from the B&B and points out that Jacqueline should behave like a role model when it comes to food. On the fourth evening, Indian chefs Soe and Shamni serve a very spicy vegetarian dish.
On the last day with the Groeneveld family, Vietnamese Mai Honkoop-Nguyen cooks for the family. Will her Eastern cuisine enchant the taste buds of the Groenevelds?
Today is Rob's first day with a new family: the Wiedemeijer family from Broek in Waterland. And he has invited chef Miniya from Eritrea. On the menu are injeras, sour pancakes which are eaten with bare hands.