WITS Academy
The New Guard
Andi Cruz arrives at the prestigious WITS Academy and meets the other Guardians and witches-in-training.
The Jinx
The WITS complete their first test; Ben struggles with the second challenge; Ruby has it out for Andi.
Ruby is determined to find the room with the magical sap; Andi copies another Guardian's teaching method.
Andi and Jessie search for Hex; the Blockers competition commences; Ruby hunts for a spell that will return her to the roots room.
Andi, Ruby, Luke and all their witches-in-training must work together to reverse a switcheroo spell on Ethan and Emily; Ruby has everyone fooled.
Andi tries to get Jessie's powers back; Jessie befriends Ethan; Ben tries to be like Luke; Ruby begins honing her new powers.