Congo
The unbelievable and controversial real life story and murder case that shocked the world. 2009: two Norwegian citizens Joshua French and Tjostolv Moland cross the border to Eastern Congo. Only few days later the news of their driver's murder spreads and, after several nights on the run in the vast Congolese jungle, the two men are caught and sentenced to death. But is this a clear-cut case of two violent mercenaries or a diplomatic, political move by a government already ridden by civil unrest and framing two innocent former soldiers? 'Congo' is a powerful, tension-filled and important thriller filled with tragedy and conspiracy.