Moby Dick
A submarine is attacked by a monstrous whale, but the captain survives despite losing his leg in the process. Decades later, he is placed in charge of a new experimental submarine, but is still consumed with a desire for revenge on the creature, and recruits a scientist to help him hunt it down.