The Gate
Cambodia, 1971. While working on the restoration of the Angkor Wat temples, French ethnologist François Bizot is taken prisoner by the Khmer Rouge. Detained in a camp in the middle of the jungle, Bizot is accused of spying for the CIA. His only hope of survival is to convince Douch, the young head of the camp, that he is innocent. While the Frenchman discovers the reality of Khmer Rouge indoctrination, an indefinable bond develops between the prisoner and his jailer...