A prequel to "Yellowstone," the Dutton family flees poverty in Texas and embarks on a journey through the Great Plains to seek a better future in Montana.
The Dutton family embarks on a journey west through the last bastion of untamed America; James arrives in Texas, where he and his family prepare to make their way through The Great Plains in search of a new home and the promise of opportunity.
Thomas and Shea recruit James and some local cowboys to corral a herd of cattle. As they begin their journey, the caravan is confronted with some of the many dangers they will face along the way.
River
James butts heads with Shea and Thomas about an important decision. Tensions rise in camp when an accusation is made. Elsa begins a flirtation with a cowboy.
The group faces the harrowing task of crossing the river with their wagons and supplies. Thomas and Noemi grow closer.
Shea and Thomas cope with the aftermath of the river crossing, but there is little time to grieve and no shortage of challenges ahead. Elsa and Ennis share a romantic moment.
Shea helps Elsa cope with her loss. The group crosses another river and prepares to enter Indian territory. Thomas buys Noemi a gift.