Abbott Elementary
A group of dedicated, passionate teachers and a slightly tone-deaf headmaster come together at a public school in Philadelphia to help their students succeed in life despite setbacks.
Passionate teachers -- and a slightly tone-deaf principal -- are determined to help their students succeed.
Light Bulb
Janine takes it upon herself to fix every problem when she notices a flicking light bulb in the hallway; Gregory asks Barbara for help talking to a parent, which leads him to spend his lunch period in an unexpected way.
The teachers to ask the local community for new school supplies; Janine encourages Gregory to decorate his classroom.
When a new computer programme is introduced at Abbott, Janine is excited to finally help Barbara with something; Barbara is reluctant to accept change and finds herself in a tricky situation; Melissa surprises Jacob.
After a negative teacher review, Janine gets a confidence boost when a student gets transferred from Melissa's class into hers; Jacob tries to forge a friendship with an uninterested Gregory.
Janine convinces Ava to start a gifted programme at Abbott led by Jacob; Barbara pushes a hesitant Melissa to start dating again.