Leaving his true love, Buffy, behind in Sunnydale, the vampire Angel tries to get a fresh start in Los Angeles. Instead, he finds a whole 'nother breed of fiends waiting to bring out his dark side. Along the way, he joins forces with several other like-minded heroes looking to protect Angelenos from the demon threat.
City of Angels
After forming a partnership with a demon named Doyle, Angel rescues Cordelia from a powerful vampire who preys on luckless Hollywood starlets.
Lonely Heart
Angel turns on his killer charm in a Los Angeles singles bar where a serial murderer is hunting for victims, and Doyle develops a crush on Cordelia.
Oz delivers a relic to Angel that will render him invincible, but Spike is determined to fight Angel to the death for the otherworldly artefact.
After Cordelia flees her roach-infested flat, Doyle finds her a near-perfect pad that is haunted by a former tenant.
Angel fears for a police detective's life when her entire precinct is debilitated by insidious sensitivity training.