At Home Poland
Spring 2020, Poland. 16 filmmakers create 14 short films about unexpected experience of isolation caused by pandemic.
Home*sick
Directed by: Jerzy Skolimowski. The virus found me in Sicily where I was shooting my new movie. It enabled me to witness the Italian tragedy and the Italian heroism. And the glorious Sicilian spring.
Hide Me on the Plane to Marrakesh
The situation we've found ourselves in because of the pandemic feels like being in the desert. For me, it's the time to meet oneself - filter your memory, rewind home video tapes and register your inner seismic tremors.
Directed by: Renata Gasiorowska. It's a film that reveals how much more we have locked ourselves down in our bubbles, even though we have so many ways to communicate remotely.
Directed by: Jan P. Matuszynski. Waiting in pandemic times is special. Everyone experiences it differently. Meanwhile, we were waiting... for something else.
Directed by: Xawery Żulawski. Lockdown – the time of retreat to your inner self – everything online becomes an illusion. Which reality is real?