Divorce
Frances is a married New Yorker in her prime with two children. However, when the cracks begin to show in her marriage, she suddenly decides to start her life again with help from her single friends.
A middle-aged couple try to figure out if their marriage is worth saving, after a shocking event at a friend's birthday party makes them take a hard look at their own lives.
Next Day
Frances rushes to intercept Robert before he tells the children that she is divorcing him. Diane waits for news on Nick's condition, and Frances considers signing a lease to open her art gallery.
Robert and Frances attend couples therapy to see if their marriage is salvageable. Tensions mount as Frances and Robert try to maintain a facade of normalcy for their children.
Frances and Robert try to remain amicable as they meet with a mediator, Frances confides in a co-worker, and Robert gets some surprising financial news.
Robert's lawyer fails to ensure he is competent to handle his affairs. Meanwhile, Frances closes her gallery, but an outing to an art show ends badly.
Robert and Frances make their annual trip to Frances' parents house for a family Christmas, and try to find the best way to break the news to them.