Engineering the Future
Dedicated individuals aim to engineer extraordinary machines to change people's lives.
Wind
This film follows the race to generate vast power from thin air - the wind. One of the world's biggest windfarms is being built off the English coast where the harsh conditions pose great challenges for the team. Meanwhile, a Norwegian team is striving to build the first-ever floating windfarm.
The way we fly is about to change, driven by a new breed of aviators not afraid to think differently. From clean, green electric aircraft to autonomous sky taxis, could the days of the jet age be numbered?
If global shipping were a country it would be the sixth-largest producer of greenhouse gas emissions. But shipping companies and engineers are creating remarkable new machines to make their industry greener.