Set in Chicago, this medical drama deals with the personal and professional crises of the doctors in the emergency room at County General Hospital. From the exciting to the mundane, a day in the frantic hospital serves up many interesting dilemmas as well as heartrending choices for everyone on staff.
Dr Ross suspects a woman is abusing her young son, Dr Lewis must console a cancer patient and Dr Benton is forced to perform a delicate operation.
Dr Greene is forced to bring his young daughter to work with him, and Dr Greene and Dr Ross struggle to save an inner-city child who ingested cocaine.