GEN MEX
The global takeover of Mexican music did not happen overnight; it’s been brewing for decades. The Amazon Music documentary Gen Mex is a look behind the streams of this powerful movement, told through the voices of the most influential artists, producers, songwriters, executives and tastemakers who created it and continue to innovate to ensure its growth and evolution.
Taking a look behind the scenes of the Mexican music movement, telling the stories of artists, producers, songwriters, managers and researchers. The influence of culture goes far beyond music: from sport to fashion.