At fictional Princeton Plainsboro Teaching Hospital in New Jersey, prickly genius Dr Gregory House tackles health mysteries as would a medical Sherlock Holmes, all the while playing mind games with colleagues that include his best friend, oncologist James Wilson. House, an acerbic infectious disease specialist, solves medical puzzles with the help of a team of young diagnosticians. Flawless instincts and unconventional thinking help earn House great respect, despite his brutal honesty and antisocial tendencies.
Paternity
A teenager is initially diagnosed with MS but when he shows signs of night terrors, the team must rally to find the real source of his condition.
House and his team investigate when a college student collapses after having sex with his girlfriend. The boy has too many symptoms to determine a disease, and as the doctors try to find out what is wrong, his condition seems to worsen.
When a virus spreads through the hospital, six babies in the maternity unit are infected. Dr. House and his team must make some very difficult decisions.
House and his team encounter a nun suffering symptoms similar to an allergic reaction, but the pills House prescribes her leave her fighting for her life.
A schizophrenic woman has an odd mixture of problems, and it isn't long before House realises there's more to her than the obvious.