I Know This Much Is True
Following the parallel lives of identical twin brothers Dominick and Thomas Birdsey in a story of betrayal, sacrifice and forgiveness.
Dominick steps up to defend his twin brother Thomas, after he has a violent breakdown. Dominick reflects on their childhood growing up under the tyrannical rule of their stepfather.
As the media takes an interest in Thomas' case, tensions arise between Dominick and his girlfriend; Dominick finds a potential ally in social worker Lisa Sheffer but clashes with Thomas' psychiatrist.
Lisa Sheffer prepares Dominick for a hearing with Hatch's review board that could decide Thomas' fate; an encounter with an old classmate brings painful childhood memories to the surface.
Dominick returns to work before fully recovering from his accident; Dominick recalls the disturbing incident that led to Thomas' first hospitalisation while counting down the hours to Thomas' hearing.
Upon learning the details of his Sicilian grandfather's arrival in the early 1900s to Three Rivers, Dominick is convinced his family is cursed; a startling update on Thomas from an unlikely source prompts Dominick to take drastic action.
A lifetime of animosity between Dominick and Ray spills over in public at an inopportune time; after an unexpected tragedy, Dominick seeks reconciliation with those he has hurt; Dominick gets answers.