Kennedy
Kennedy navigates his formative years, including his time in school, his relationship with his family, as well as his early interests in history and politics.
The World At War
When the United States joins the war against Nazi Germany and Japan, Kennedy volunteers for the Navy and is deployed to the Pacific.
Coming home after the Second World War, Kennedy begins a career in politics, running for the House of Representatives in Massachusetts.
Kennedy embarks on an unprecedented five-year campaign for the presidency, revolutionising modern campaigning and the use of television.
The youngest president ever elected, Kennedy faces the height of the Cold War and a national civil rights crisis.
After nuclear weapons are placed 90 miles from the Florida coast in Cuba, Kennedy faces his ultimate trial, the most dangerous moment in human history.