Niko and the Sword of Light
A plague of shadows has swept across the land, turning innocent creatures into terrible monsters. One champion remains to battle the darkness and return the world to the light: Niko. Armed with his magic sword and guided by a determined Princess, young Niko journeys to the Curse-ed Volcano to face the evil sorcerer Nar Est and free his people from their magic prison.
From the Temple of Champions to the Bridge of Doom
Niko is the last of his kind in a strange world, and he embarks on an epic quest to bring light back to his land. With his magic sword, Niko journeys to the Cursed Volcano, making friends and enemies while uncovering secrets about his strange past.
From the Sky Maze of Anguish to the Swamp of Sorrow
A vicious three-headed monster stalks the team. Lyra must guide Niko, Mandok and Flicker through a deadly sky maze, and Lyra makes a sacrifice.
Niko's team reaches Carapace only to discover the voracious Mugwhump in its place. Chompsky helps Niko and Lyra face Mugwhump.
Niko and Lyra are sent into the Shoodakooda Woods by the Hill Giants, where their greatest regrets become real. Niko helps Lyra put her past behind her, and Mandok gets captured.
Niko and Lyra learn the Shrimpfolk are about to engage in a battle with Mantigore to free the Dolphin Queen. Mandok then forms an uneasy alliance.
Niko, Lyra, and Mandok help the Tumblebees fend off Prickletwister. Plus, they join forces with a mysterious traveller.