NYC Revealed
New York. America’s largest city. Here is how a mostly unseen network of infrastructure systems works in unison to keep the city breathing.
Many things come to mind when thinking about New York City but how the city deals with its garbage is usually not one of them. New Yorkers produce over 14 million tons of trash each year - and a combination of city agencies and private companies work daily to haul away what New Yorkers don't want.
Many don't know it but New York is a city that runs on steam. 27 billion pounds of it per year in fact. It's one of the few cities that relies on the old but reliable technology to heat some of its most famous buildings.
New York City has some of the most iconic bridges in the world like the Brooklyn Bridge and the George Washington Bridge. These engineering marvels have helped set the tone for how bridges around the world are designed. Here is how New York builds and maintains its aging bridges.