Phoenix Rising
Actress and activist Evan Rachel Wood takes her experience as a survivor of domestic violence to pursue justice, heal generational wounds, and reclaim her story.
In 2019, actor and activist Evan Rachel Wood co-authors and helps pass California's Phoenix Act; Wood begins to detail the violent relationship she was coerced into at only 18-years-old with then 37-year-old Marilyn Manson.
As she stands in solidarity with over survivors, Wood speaks to investigators and prepares to publicly name her abuser.