Bear Grylls takes it up a notch by teaching his celebrity guests essential survival skills that they'll have to master and then prove they can use in a high-stress situation. Locations span from the Canadian Rockies to the Great Basin.
Natalie Portman in the Escalante Desert
Bear takes Oscar winner Natalie Portman into the slot canyons of the Escalante Desert. Natalie will see if her training for Marvel's 'Thor: Love And Thunder' pays off in the wild.
Simu Liu in the Canadian Rockies
Bear shows Shang-Chi star Simu Liu how to trigger avalanches, plunge into frozen lakes and traverse alpine terrain as temperatures drop below -20.
Ashton Kutcher joins Bear to challenge the coastal jungles of Costa Rica. Their adventure begins with a helicopter jump into the Pacific Ocean.
In this enhanced episode, Bear puts Rob Riggle through a series of mountain man survival tests.