Based on the test results, Ruby, Weiss, Blake, and Yang form Team RWBY, and their school life begins. Weiss, not accepting that Ruby was chosen as team leader, appeals to the professor that she is more capable of the role.
Ruby faces a desperate situation and feels uneasy about Weiss's aggressive words and actions. Together with Yang and Blake, she pursues a mysterious connection to Weiss, determined to uncover the truth behind her behaviour.