The Beginning After the End
While trying to make his way home, Arthur encounters a group of bandits who've captured an elf girl.
Arthur finds himself in hostile territory after escorting Tessia home to the kingdom of elves.
Virion offers Arthur a means to reach out to his parents while also offering to take him as an apprentice.