The Gifted
rX
Blink goes into shock after exerting her powers beyond their limits and Caitlin and Eclipse must find a special serum that will help Blink recover. Meanwhile, Reed faces some difficult choices about his family.
In an effort to reunite with one another, Reed cuts a deal with the Sentinel Services, while Caitlin and the kids seek help from someone outside the compound. Thunderbird begins to teach Blink how to control her powers.
The mutants devise a plan to take down Sentinel Services, Eclipse looks to an old friend to obtain information, and Lauren and Andy attempt to combine their powers to help the group.
Jace, motivated by a tragic event from his past, throws all the power of the Sentinel Services into finding the Mutant Underground Way Station. Blink's vivid dreams lead her to confront Dreamer.
Thunderbird spearheads a mission to get answers about what happened to his friend, and Lauren encounters a new friend with useful powers.