The Magicians
Unauthorized Magic
Best friends Quentin and Julia are mysteriously recruited to take an entrance exam to Brakebills University, a secret institution for magical education.
Alice is determined to find out the truth behind her brother's disappearance, and she's willing to risk it all to do so. Quentin and Julia have an unexpected, and volatile, reunion.
Panic sets in for Quentin when he wakes up in a mental hospital. Meanwhile, Julia is upset over her fight with Quentin, and commits to learning more powerful spells.
The first-year students are put through The Trials, a series of unconventional tests that must be passed to stay at Brakebills.