The Zoo: San Diego
Two influential zoos in San Diego provide a unique look at their animals, keepers and veterinarians and explain the unique projects that help fund the organisations and how the animals are cared for.
Tortoise Jaws the Galápagos tortoise isn't well, so the staff works to bring him out of his shell. Meanwhile, two giraffe calves need to be hand-reared and a koala is ready to find itself a mate.
The keepers prepare a high-spirited black rhino for her new life on the open African Plains exhibit. Plus, the zoo staff care for a 15-year-old lion and his mate.