Verdict
Heloísa is a renowned criminal lawyer who believes that everyone has the right to a defence, no matter how heinous the crime they're accused of is; when a crime shocks the country, the killer asks Heloísa to be her lawyer.
So, Counselor...
Renowned criminal lawyer Heloisa Luz is asked to defend a woman whose shocking crime has gone viral on social media.
Looks Can Be Deceiving
Spawned by Zeca's words, memories of a crime from her childhood torment Heloisa. Dinorah suffers reprisals while awaiting trial.
Heloisa fears that Pedro has become Zeca's target for his investigations, but continues her routine in Dinorah's defence. Hugo grows curious about his biological mother.
The memories of Heloisa's childhood trauma become clearer. The task force learn Dinorah's victim is linked to Zeca and ask Heloisa to drop the case.
Heloisa tells Hugo the identity of his biological mother, upsetting Pedro that he wasn't consulted. Dinorah worries about Jorge's safety.
Heloisa reveals what could be the missing piece to Pedro's investigation. Moira discovers another lie told by Zeca. Heloisa faces Dinorah's trial alone.