Vampire Academy
Rose Hathaway is a Dhampir, half human-half vampire, a guardian of the Moroi, peaceful, mortal vampires living discreetly within our world. Her calling is to protect the Moroi from bloodthirsty, immortal Vampires, the Strigoi.