Ed Stafford: Left For Dead
Ed starts his journey in a tidal mangrove system in Madagascar. As the waters race in, he struggles to reach a fishing village in 10 days.
Ed is dropped in the vast, remote Altai Mountains. He faces ferocious winds and freezing temperatures to reach a nomadic settlement on the Russian frontier.
Ed faces one of his most difficult terrains yet in Laos. The stunning environment is also littered with thousands of landmines from the Indo-China war.
Ed is in the world's highest, driest desert in Bolivia's isolated high plains. He must navigate his way to safety through perilous canyons in the blazing heat.
Dropped on Panama's Pacific Coast, Ed faces a gruelling 10-day hike through the Darien Gap. Can he tackle one of the world's most perilous expanses of jungle?