Every Minute Counts
On a quiet morning on 19 September 1985, an earthquake caused a catastrophe in Mexico City. Citizens had to mobilise to rescue thousands of people from the rubble left behind by this disaster.
At the General Hospital, Dr Angel, with the help of Dr Carlos and a team of nurses, is dealing with a complicated birth. In the city centre, Camila, an amateur journalist, is working on an independent report with the help of Chuy.
A year earlier, Camila stood up to her family in order to pursue her dream of becoming a journalist. In 1985, an hour had passed since the earthquake. At the General Hospital, signs of life can be heard in the rubble.
In the 1950s, Ignacio promised his mother that he would always look after his younger brother, Angel. In 1985, two hours after the earthquake, Angel was helping the injured at the General Hospital and received an unexpected visit from Ignacio.
Gabriela confronts her past and the difficulties that threatened her marriage with Alberto. Three hours have passed since the earthquake. At the hospital, Angel finds a way to get to the babies and nurses who are still trapped.
A few years earlier, Angel was married and about to become a father. His past mistakes continue to haunt him. Four hours have passed since the earthquake shook the Mexico City. Rescue operations at the hospital continue with the help of the students.
After arriving in Mexico City, Camila had to endure many hardships to earn a living and adapt to the world of the press and television. These trials prepared her to face the horror of the present, five hours after the magnitude 8.1 earthquake.