Gold Divers
Paydirt
In Nome, Alaska, the gold rush is on! Meet the dredgers who pilot their dredges and dive with hoses to suck up gold from the bottom of the frigid, unpredictable Bering Sea.
One Bad Deal
A bar brawl threatens Shawn's health and the future of the Christine Rose. Meanwhile, the Wild Ranger struggles with a leak and an injured crew member.
The dredges take advantage of the perfect weather, but novice crews and poorly designed vessels cause tempers to flare. Emily learns the dangers of dredging first hand.
Tensions are running high as the dredgers search for new gold hot-spots. Meanwhile, an accident with the 15-tonne excavator threatens to end one deckhand's season.
Simmering grievances come to the boil when Wild Ranger owner Vern fires one of his crew. Meanwhile, a jammed sluice box leads to a bitter fight between Zeke and Emily.
On the Christine Rose, a hastily welded winch roller gives way, releasing a cable that throws a crew member overboard. Scott insists on diving despite his injured leg.