Jodha Akbar
A 16th-century Rajput princess finds herself on a journey of true love when she is forced into a marriage of convenience with a hard-hearted Mughal emperor who conquered her father's kingdom.
Princess Jodha is forcefully married to a hard-hearted king who conquered her father's kingdom. She reluctantly goes to his palace only to find that she is one of many wives. She faces opposition and has to fight for her husband's affection.
Under the guidance of Bairam Khan, Jodha goes to the temple on her birthday. The Moghul army attacks the temple.
Jalal enters the Amer's festival in a disguise, but during the celebration, Jodha sees Jalal and can't forget his face.
Jalal manages to take Abdul away from Rajput's dungeons. Suryabhan refuses to marry Jodha. Maham Anga instigates Jalal against Bairam Khan.
Jalal comes to meet Ruqaiya, his friend and wife, the head queen. Bairam Khan senses danger from Maham Anga. Mainavati plays a game for Jodha's marriage. Bharamal agrees to marry off Jodha before war.