Long Way Up
The epic motorcycle adventure continues in this third chapter of the Long Way series, as Ewan McGregor and Charley Boorman journey to glorious landscapes across South and Central America—on the backs of prototype electric Harley-Davidsons.
Preparation
Ewan McGregor reunites with his best friend, Charley Boorman, to evaluate what's important in their lives following a life-threatening accident.
Ewan, Charley, and the team land in Ushuaia, the southernmost tip of South America, but tensions arise due to snow and mechanical issues.
Heading through Patagonia, Ewan and Charley stay at an eco-lodge in one of the world's remotest areas with people that live off the grid.
Crossing back into Chile, the team arrives just in time to celebrate Chilean Independence Day before riding across the high Andes.
Ewan and Charley head through Argentina’s red rock landscape while a member of their team copes with altitude sickness.
The struggle in the extraordinary Bolivian desert continues. Ewan and Charley stay in a hotel made entirely out of salt before riding to La Paz.