Lore
From the executive producer of The Walking Dead and the executive producer of The X-Files, this anthology series brings to life Aaron Mahnke’s “Lore” podcast and uncovers the real-life events that spawned our darkest nightmares. Blending dramatic scenes, animation, archive and narration, Lore reveals how our horror legends - such as vampires, werewolves and body snatchers - are rooted in truth.
In the 1800s, a time before people knew how disease actually spread, it was believed that consumption could only be stopped by making sure the dead were actually dead.
Two shunned Irish immigrants in Scotland start off as grave robbers to sell the dead to doctors, but they decide that creating their own inventory is much easier, and they become the most prolific mass-murdering duo in history.
The ageing Countess of Blood, running out of virginal peasants to drain of their youthful essence, brings in a bright-eyed noble to start a new cycle of torture and murder.
As two clockmakers race against the curse of the Orloj -- a curse that has already driven the city of Prague to madness and death with the Black Plague -- these brothers will discover the price of trying to change history.