Secretary of State Elizabeth McCord faces an abundance of political challenges, most importantly an international hostage situation; the McCord children struggle to adjust to their new schools.
A hostile reporter threatens to publish confidential documents leaked from the State Department; Henry becomes involved in an international negotiation.
A Chinese student seeking political asylum threatens a potential peace treaty between Japan and China; tension grows between Stevie and Alison.
Elizabeth must negotiate with Iran regarding its escalating nuclear programme; Jason interviews his father for a school report.
Elizabeth asks the president for help with a dire situation in Western Africa but ends up being faced with unexpected consequences.