Robotech
Rick and Minmei find themselves trapped inside an unexplored area of the gigantic Space Battle Fortress.
Captain Gloval plans a daring strategy to convert the SDF-1 into a robotic configuration to do battle with the Zentraedi forces.
As the crew rebuilds Macross City with the ship's transformation procedure in mind, Rick decides to join the Robotech Defense Force; the forces take the fight to Saturn's rings, where they hope to break through a Zentraedi blockade.