Romancero
Cornelia and Jordan are on the run from the forces of the law, from powerful supernatural creatures and from each other.
One
When Jordán and Cornelia escape under the cover of night across a desert terrain, despite their tender age, they face an unrelenting pursuit by vengeance-seeking people. However, they find a hiding place in the dark, but not for long.
Two
Caterina Izara leads a gathering of locals who hail her as a divine figure. Agents Teodoro and Sorroche, temporarily setting aside their troubled existences, commence their night duty. However, the tranquillity is short-lived.
After their intense escape, Jordán and Cornelia find refuge in the shopping mall, believing the threat has diminished. However, agents Teodoro and Sorroche are close on their heels.
Cornelia's past is unveiled, showing her deceptive journey to a promised land and her solace with Tábata. Carmen reveals secrets after Jordán's death. Teodoro grapples with guilt, leading to a tense situation with Sorroche.