A teenage Clark Kent must learn how to harness his superhuman powers while growing up in Kansas. Clark tries to avoid being the victim of a high school hazing ritual involving the football team.
Metamorphosis
Without revealing his superpowers, Clark tries to save Lana from becoming the prey of a buggy classmate infected by kryptonite insects, and Lex ponders what to do with Lana's strange kryptonite necklace.
Despite his father's wishes, Clark joins the football team and discovers that the coach has a fiery temper, and Lex duels his father over the control of LuthorCorp.
Clark is staggered by his newfound ability to see through solid objects with X-ray vision, especially when he witnesses Lex Luthor commit a bank robbery. Elsewhere, a shape-shifting teenager threatens Lana.
Clark confronts a cold-blooded Casanova who has a permanent case of hypothermia, especially when he tries to cuddle up to Chloe for her body heat. Plus, Clark and Lana enjoy an evening out on the town.
An old woman grants Clark a glimpse of his future, while Lex takes advantage of the seer's gift to learn more about his friend's secret. Meanwhile, a bitter old man is rejuvenated by a fountain of youth.