When a documentary crew arrives at the office, manager Michael Scott attempts to paint a rosy picture but fails after learning the company will be downsizing.
Diversity Day
Michael tells everyone it was his idea to hire a special consultant to teach racial tolerance and diversity, when in fact it was his behaviour that necessitated the training.
After Dwight gets the authority to choose a health plan for everyone, the power quickly goes to his head, infuriating his co-workers.
As downsizing rumours swirl, paranoia takes over the office. Dwight forms a 'Survivor'-esque alliance with Jim against other employees. Michael arranges a morale-boosting birthday party for Meredith, although her birthday is more than a month away.
Michael is overly confident about his team's chances in a basketball game between the office staff and the warehouse workers.