The king summons Yumiella to the castle and has her face off against the knight captain, Adolf, to prove that she's level 99; Yumiella has a private meeting with the queen, who makes an unexpected request.
Yumiella learns that she appears as a solid black mosnter in Alicia's eyes, but she doesn't know why. Later, the academy's new principal asks Yumiella to help lead a field lesson.
After growing a bit closer to Patrick during the field lesson, Yumiella pairs up with him for a magic lesson, and they talk even more. When the next field lesson rolls around, Yumiella decides the students aren't taking it seriously enough...