Yaiba embarks on a quest to master the way of the samurai, leaving his home in the jungle for a vibrant city teeming with competitors, allies, and mystical forces.
Attempting to goad him into a duel, Yaiba provokes Onimaru without much success, until Shonosuke raids Onimaru's cherished pigeon coop.
Though Onimaru wants to fight Yaiba, something is clearly wrong, most obviously the horns on his head.
Yaiba has the Raijinken but it's the Thunder God that turns the tables on him. Then there's Onimaru.
In Nagoya, Yaiba and his group encounter Mr. Bat, who wants the Raijinken; during the confrontation, Mr. Bat bites Musashi's neck.