S2, E1: As she prepares for her wedding to King Romualdo, Fantaghirò leads her soldiers against bandits led by the fearsome Occhiodoro. Her sisters, Caterina and Carolina, are married to Ivaldo and Cataldo. As a wedding gift to Romualdo, Fantaghirò promises to never wield a weapon again, a vow magically sealed by the White Witch. Unbeknownst to them, the Black Witch is scheming against Fantaghirò and her kingdom.