Big & Small
Small sees a fish in the garden pond and wants to put it in a bowl for a house pet.
When Big is building his latest invention, he loses the doohickey that is integral to the machine's operation.
Small wants the glorious apple that's hanging from the tree, even though Big tells him it's not ripe.