Fables of the Green Forest is an anime television series based on a series of books published in the 1910s and 1920s by Thornton W. Burgess which ran on the Japanese network Fuji Television from 7 January 1973 to 30 December 1973. It consists of 52 episodes and was produced by the animation studio Zuiyo Eizo along with Mushi Production as part of the Calpis Comic Theater.