I, Robot
In 2035, highly intelligent robots fill public service positions throughout the world, operating under three rules to keep humans safe. Despite his dark history with robotics, Detective Del Spooner (Will Smith) investigates the alleged suicide of U.S. Robotics founder Alfred Lanning (James Cromwell) and believes that a human-like robot (Alan Tudyk) murdered him. With the help of a robot expert (Bridget Moynahan), Spooner discovers a conspiracy that may enslave the human race.