Binny and the Ghost
The Secret Roommate
When 13 year old Binny and her family move into a creepy old mansion in Berlin, she finds out she shares her room with the ghost of a 14 year old boy who died a hundred years ago. His name is Melchior, and there’s only one way to get rid of this unwanted roomie: She has to help him solve crimes and right wrongs until he’s liberated from limbo. Suddenly mysterious things happen in the house and Binny and Melchior decide to find out what is going on ...
Poof Went the Weasel
Binny’s first day of school is approaching, and Melchior isn’t making things easier by being a nuisance. Despite him being there, Binny attempts to focus on her chemistry course. But then, she accidentally causes an explosion and the school has to be evacuated. While this is happening, someone steals the donations box out of the foyer. Binny and Melchior have to find out who the real thief is! Binny and Melchior also visit Melchiors family’s crypt at the cemetery, where they hope to find additional clues about Melchior’s mysterious past...
Binny and Melchior find a living relative of his: his cousin Albert who lives in a senior citizen’s home. Binny realizes that Melchior isn’t the only ghost she can see! Margarita, the deceased wife of Melchior’s cousin, explains to Binny that the pocket watch has opened up the door to the spirit world for Binny. At the same time a mysterious lady shows up at the senior citizen home pretending that she is able to get in contact with the ghostworld ….