CLUB HOUDINI
The Earth Globe
A group of kids will live an exciting adventure when they discover a mysterious map and decide to follow the clues that lead them to a presumed treasure.
Adventure in the Museum
The kids manage to get out of the house by slipping a poster under the door and pushing the key with a pencil. Once outside they realize that they have lost the map.
The Club Houdini kids lose the music box, but Houdini will help them remember the notes to complete the map clues.
The allusion to Baltasar is not a mistake: Baltasar is the black king, so the key is the black king of chess.
The children use a ruler to get a reference of the size of the key to make one that will open the lock.