A comedy series about Ted and how he fell in love. It all starts when Ted’s best friend, Marshall, drops the bombshell that he’s going to propose to his long-time girlfriend, Lily, a kindergarten teacher. At that moment, Ted realizes that he had better get a move on if he hopes to find true love, too.
Ted and Barney go out to the clubs with Robin, as Lily and Marshall go to an adult wine and cheese party.
Ted makes his yearly pilgrimage to the rooftop Halloween party in search of a girl he met years ago.