It has been 800 years since the incredibly fast and powerful gods of battle known as the Idaten sealed away the demons after an intense battle; the current generation of Idaten have never fought a battle and are enjoying their peaceful lives.
With the presence of the demons revealed to the surviving Idaten, Dr. Obami sends one of his strongest warriors to challenge the peace-softened deities.